Nog en paar weekjes!! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Jolanda Muhlenbaumer - WaarBenJij.nu Nog en paar weekjes!! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Jolanda Muhlenbaumer - WaarBenJij.nu

Nog en paar weekjes!!

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

09 Juni 2014 | Nederland, Enschede

Nog een paar weekjes en dan is het zover. Dan gaan we eindelijk onze verre reis maken naar Thailand. Het was de laatste paar weken wel spannend (en eigenlijk nog steeds) hoe de situatie daar is. Want gaan wij voor de laatste keer met ons vieren op een toch wel speciale vakantie, vind er een staatsgreep plaats. Is het met name in Bangkok erg onrustig maar is er in heel Thailand een avondklok van kracht!

Actualiteiten

Op 22 mei kondigde het Thaise leger een staatsgreep af en stelde een avondklok in. De avondklok is van kracht van 24.00 ‘s avonds tot 4.00 ‘s ochtends voor het gehele land. Er zijn militaire check-points ingesteld en demonstratielocaties worden ontruimd. Het openbaar vervoer, waaronder Skytrain en MRT (metro) opereren normaal maar zijn herhaaldelijk aangepast onder dreiging van demonstraties op verschillende lokaties (zoals rondom BTS station Chitlom en Ploenchit). Tot op heden zijn deze demonstraties echter kleinschalig geweest en in korte tijd opgebroken door het leger.

Aldus de berichtgeving op de site van het ministerie.
Daar word je toch niet echt vrolijk van. Ik ben natuurlijk al naar het reisbureau geweest maar die kunnen niks voor ons betekenen omdat er nog geen negatief reisadvies is. En ook al was er een negatief reisadvies dan was het nog lastig omdat wij alleen maar losse vliegtickets hebben geboekt en de rest van de reis allemaal zelf hebben gedaan. Wat ze opleest is het advies van het ministerie, iets dat ik zelf natuurlijk ook steeds in de gaten houd. Daar heb je dus niet zoveel aan. Op dit moment lijkt het er weer wat rustiger te zijn en is op veel plekken de avondklok alweer ingetrokken. Dus durf ik me weer langzaam aan te gaan verheugen op deze reis. Heb dit weekend een backpack voor Mitch besteld en ben weer in de reisgids Insight Guide Thailand begonnen te lezen. Voor de thuisblijvers die het leuk vinden om mee te lezen wat wij zoal gaan beleven in het verre Thailand ga ik dit dagboek bij houden. Hopelijk kan ik je dan van een afstandje mee laten genieten!